Jump to content
Froxlor Forum

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Tomasz Czauderna

Maildir don't create

Recommended Posts

Hi everyone

I use froxlor on gentoo end i have problem

Froxlor dont make automatic maildir in home directory

mail.err

Aug 20 08:05:48 xxxx imapd: xxx@xxxx: No such file or directory

And i cant login on account.

Somebody have solutions

Crete by hand all emails is don't make me happy :/

BestRegards

==> /var/log/mail.warn <==

Aug 21 11:24:54 xxx postfix/virtual[30498]: warning: maildir access problem for UID/GID=2000/2000: create maildir file ///home/mails/xxx/xxx/biuro/Maildir/tmp/1345541094.P30498.xxx.xx.xx: Permission denied

Aug 21 11:24:54 xxx postfix/virtual[30498]: warning: perhaps you need to create the maildirs in advance

==> /var/log/mail.info <==

Aug 21 11:24:54 xxx postfix/virtual[30498]: 856271C27E: to=<xxx>, relay=virtual, delay=278, delays=278/0.01/0/0, dsn=4.2.0, status=deferred (maildir delivery failed: create maildir file ///home/mails/xxx/xxx/biuro/Maildir/tmp/1345541094.P30498.xxx.xx.xx: Permission denied)

Please read the log entries.

maildir access problem for UID/GID=2000/2000: create maildir file ///home/mails/xxx/xxx/biuro/Maildir/tmp/1345541094.P30498.xxx.xx.xx:

User 2000/2000 (vmail:vmail) is unable to write to /home/mails or other. chown vmail:vmail /home/mails .

By the way: The user vmail should write to another user's home directory?!

Hi Thanks for replay i check this in first order.

This is little bug in froxlor i check on VirtualMachine too.

Replay is easy but take the most time ;)

When You install froxlor his Create user vmail and group vmail with UID/GID 9997:9997.

In default in panel is 2000:2000 and that is stored in database

Postfix not operate on name but on UID/GID and when you change in panel this values and i run Update UID/GID in database folder was created and squirrelmail ;) has worked

Topic to close

Thanks all

Yes, you have to set the system settings before configuring the services (like postfix) in order to get customized configuration templates.

• Similar Content

• By thunfischbaum
      Hi everyone,
      just a little problem here. I have severa domains registered on my froxlor installation and a different hostname of course. So let's say domain1.de is my hostname. The second domain, which is used by a customer is called domain2.de . When I view the mail.log I am not able to find my connection request. I do only see the bruteforce bots with example@domain1.de connecting. But any example@domain2.de request is not getting forwareded. I did configure the installation accordingdly with the provided templates.
      Best regards,
      thunfischbaum
    • By thunfischbaum
      Hi everyone,
      I'm running a Debian 10 Buster Server with PHP7.3 installed. The PHP7.3 update is the new component in the system. since then, I can't find any Mailboxes. There are no folders in the var/customers/mail/[customer] directory.
      If you take look at the Screenshot, you see, that the E-Mail adress is existent in Froxlor. 

Mail Bounce
      Mail Log

If I missed a log, please let me know, so I can attach it
      Best regards,
      thunfischbaum

• Guest
      By Guest
      in der config-Datei steht

was für eine valid e-mail Adresse muss das sein ?  diese root@frx.beispiel.de ist ja bisher nicht eingerichtet und packt systemmeldungen in ein verzeichnis

sollte dort also eine mailadresse rein, die auf einem anderen Server liegt und Mails empfängt, oder sollte/könnte diese root@beispiel.de im froxlor eingerichtet sein ?
    • By jonny87
      Guten Morgen liebe Community,
      ich hab schon gesucht hier, aber nicht wirklich was passendes gefunden, darum mach ich jetzt hier nochmal nen Thread auf. Ich nutz Froxlor nun erfolgreich seit über einem Jahr auf zwei Servern, es funktioniert soweit auch alles mit LetsEncrypt und den Zertifikaten.
      Jetzt hab ich nur folgendes Problem, bzw. ist dies möglich, da ich mehrere Kunden über Froxlor auf zwei Servern verwalte, muss ich natürlich auch E-Mails verwalten, und zwar verschlüsselt. Kann man das über Froxlor machen? Sprich, dass die Kunden ihre Emails über
      imap.kunde1.de & smtp.kunde1.de sowie imap.kunde2.de & smtp.kunde2.de usw. abrufen können. 
      Momentan muss man ja bzw. so hat es mein Admin gemacht, ein Zertifikat für alle hinterlegen, welches auch nicht automatisch per Script geupdatet wird?! -> Ist das so richtig?
      Oder müssen alle Kunden ihre E-Mails per imap.hauptdomain.de abrufen? 

• By Patrick Walters
      Hallo,
      ich kenne seit einige Jahren Froxlor und verwende es auch sehr gern. 

Ich habe 2 Probleme und 1 Fragen und hoffe mir kann geholfen werden.

Zur Hintergrund-Information, ich verwende Debian 8 (64bit) und Postfix mit Dovecot.

1. Der Mailversand via Webmailer (Auf gleichen Server) funktioniert, aber in den Mail-Header steht:
      Received: from pexmedia.de (unknown [185.101.92.201]) by pexmedia.de (Postfix) with ESMTPA id 0D8C43C0ECE Der Mailserver sollte eigentlich mail.pexmedia.de sein, der SMTP-Server smtp.pexmedia.de und der IMAP-Server imap.pexmedia.de mit den jeweiliegn Standartports.
      Warum steht vor der Server-IPAdresse unknown? Und wie behebt man es?

2. Die Zugangsdaten für SMTP/IMAP stimmen, jedoch kann kein externes E-Mail Programm die Verbindung erfolgreich herstellen. Kurz gesagt seine Mailkonten kann man nicht mit Mailprogrammen wie Outlook etc. verwenden.
      In /var/log/mail.warn steht:
      Jan 31 04:44:24 mail postfix/smtpd[13385]: warning: unknown[46.44.171.19]: SASL LOGIN authentication failed: UGFzc3dvcmQ6 Jan 31 04:44:25 mail postfix/smtpd[13412]: warning: hostname rt171bb44-46-19.routit.net does not resolve to address 46.44.171.19: Name or service not known Jan 31 04:44:25 mail dovecot: auth: Warning: auth client 0 disconnected with 1 pending requests: Connection reset by peer Beim Versuch mit ein E-Mail Programm die Verbindung aufzubauen. Woran lliegt es?
      Im weiteren steht:
      Jan 31 06:46:17 mail postfix/smtpd[16068]: warning: hostname 201.92.101.185.in-addr.arpa does not resolve to address 185.101.92.201: Name or service not known Mein rDNS Eintrag ist: 201.92.101.185.in-addr.arpa 
      Wie sollte mein rDNS Eintrag denn lauten?

In einer Version von Froxlor die ich mal hatte lief alles reibungslos.

3. Mails von meinem Mailserver kommen bei Google in den Spam-Ordner. Liegt vilt. daran das Google die Mail als nicht verifiziert eingestuft hat. Wie mache ich das am dümmsten? 

Die Configs sind die Standartkonfrigurationen von Froxlor.

Hoffe mir wird geholfen. 

• Create New...